فرکانس سمپاد

اندیشه هایتان را تنظیم کنید روی موج سمپاد ردیف 92 مگاهرتز

فرکانس سمپاد

اندیشه هایتان را تنظیم کنید روی موج سمپاد ردیف 92 مگاهرتز

وبلاگ رسمی سمینار دبیرستان فرزانگان رشت ، فرکانس سمپاد

سلام دوستان!

 جهت آشنایی شما عزیزان دو نمونه از چکیده های برگزیده ی دو سه سال اخیر سمینار در ادامه ی مطلب آورده شده است.



چکیده ی نخست:

بررسی رفتار تغذیه ای دانش آموزان دوم راهنمایی

تهیه و تنظیم: آوا نویدی مقدم

مقدمه:با پیروی  از الگوی غذایی صحیح و متعادل میتوان از بروزبیماری های قلبی عروقی ،انواع سکته ،سرطان ها ،دیابت،ناراحتی های گوارشی ،انواع بیماری های استخوانی و مفاصل که ناشی از تغذیه ناسالم هستند،پیشگیری نمود.
در دوران بلوغ که با جهش رشد و تغییرات خلق و خو و تحولات عاطفی و روانی همراه است رفتارهای غذایی نوجوانان به شدت تغییر می یابد.  حذف بعضی از وعده های غذایی،مصرف تنقلات،غـذا خــوردن خــارج از منزل ،علاقه به مصرف غذاهای غیر خانگی پرکالری و فاقد ارزش غذایی از ویژگی های عادات غذایی دوران نوجـوانی اســت که متاثر از خـانواده و دوستان و رسـانه های جمعی است .

هدف:از آن جایی که ریشه اغلب رفتارهای نادرست تغذیه ای بهداشتی ،به دوران کودکی و نوجــوانی برمی گردد ،پژوهش حـاضر به بررسی رفتار تغــذیه ای دانش آموزان دوم راهنمایی پرداخــته است.

روش کار:در این تحقیق ،از دانش آموزان پایه ی دوم راهنمایی به شرح ذیل بر اساس پرسشنامه ای ،اطلاعات تغذیه ای جمع آوری گردید:
1- 82 دانش آموز فرزانگان رشت                                 2 - 207دانش آموز میرزا کوچک خان رشت
3-47 دانش آموز راهنمایی غیر دولتی پویا                  4- 73 دانش آموز راهنمایی غیر دولتی اندیشمندان

سپس اطلاعات آماری در نرم افزار اکسل برده شد و نمودارهای مربوطه رسم گردید و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.


چکیده ی دوم:

حجامت، درمانی سنتی در پزشکی مدرن

تهیه و تنظیم : ساجده آقابابایی

از گذشته انسان ها برای مقابله با بیماری ها یا معالجه ی آن ها به شیوه های گوناگونی دست می زدند که به تدریج با کسب تجربه در این راستا، طب سنتی پدید آمد. یکی از این شیوه ها که پزشکان بزرگی چون ابوعلی سینا به آن توجه بسیار کردند، حجامت بوده است. حجامت در زبان فارسی به معنای "مداوا"  تعریف شده است و جهت درمان بعضی از بیماری‌ها به کار می‌رود. حجامت دارای سابقه تاریخی طولانی می‌باشد و به عنوان یک توصیه دینی در روایات و سیره پیامبر و ائمه‌اطهار علیهم السلام نیز مطرح گردیده است. این شیوه درمانی، مدتی است که دوباره مورد توجه پزشکان و دانشمندان جهان قرار گرفته و با پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که اگرچه این شیوه  مربوط به مدت ها پیش است، اما نباید کاربرد آن را نادیده گرفت. درمان از طریق حجامت در بیش از 70 نوع بیماری مورد استفاده قرار گرفته است؛ برای مثال بیماری هایی چون : آسم، اعتیاد به مواد مخدر، مشکلات گوارشی،  سردردهای میگرنی، چربی خون، غلظت خون و بیماری های پوستی در اکثر مواقع با حجامت قابل درمانند. البته برای درمان بیماران با این روش نیاز به افراد متخصصی است که اثرات حجامت را در مواضع مختلف بدن بدانند و با توجه به طبع و مزاج افراد ( صفراوی، دموی، سودایی و یا بلغمی مزاج ) شیوه ی درمان درست را انتخاب کنند. در این تحقیق، نگارنده پس از بررسی اجمالی تحولات تاریخی حجامت،  به روش های درمانی حجامت و دیدگاه های مختلف راجع به آن می پردازد.

کلید واژه ها: طب سنتی، حجامت، مزاج، باد کش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی